Ons Team

bayindir

Zwangerschapsverlof

Schoolgids

Klik schoolgids 2023-2024 voor de volledige schoolgids van de Oscar Romeroschool.

Klik SOP 2023-2024 voor het volledige school ondersteuning profiel (SOP) van de Oscar Romeroschool.

Oscar Romero

Oscar Romero was van 1977 tot 1980 aartsbisschop van San Salvador, de hoofdstad van El Salvador.

El Salvador is een land in Midden-Amerika waar het volk al jaren door de regering onderdrukt wordt. Oscar Romero zette zich volledig in voor de arme, onderdrukte bevolking van zijn land. Hij protesteerde fel tegen de slechte sociale toestanden die er heersten en probeerde het volk zich van hun rechten bewust te maken. Hij meende: “De plaats van de kerk moet temidden van het volk zijn en iedere priester heeft recht zich volledig in te zetten voor de belangen van het volk.”

Zijn protest en aanklacht tegen het onrecht werden steeds duidelijker en hij liet openlijk zijn sympathie blijken voor het volk en haar organisaties. Op 24 maart 1980 werd hij door sluipschutters, die in dienst stonden van de toenmalige regering, tijdens een kerkdienst doodgeschoten. Hij was al regelmatig met de dood bedreigd.

In één van zijn preken heeft hij gezegd: “Als ze mij doden, zal ik opstaan in het Salvadoriaanse volk. Een bisschop sterft, maar Gods kerk, die het volk is, zal nooit ten onder gaan. “Nu ruim 30 jaar later is zijn naam nog steeds een symbool voor: het opkomen voor zwakkeren in de samenleving; het strijden voor de rechten van de mens. Als een echte competente rebel. Sinds de nieuwbouw van onze school in 1984 draagt onze school zijn naam. Hopelijk is u duidelijk geworden waarom deze naam ons zo aanspreekt.

Peuteropvang

Wij zijn gro-up. Groei je mee?

De Oscar Romeroschool werkt nauw samen met peuteropvang Rozenkwarts. De peuteropvang is voor kinderen van 2 tot 4 jaar.  (Jonge) kinderen leren door te spelen. En dát kan bij ons! Spelen is goed voor de ontwikkeling van kinderen en natuurlijk erg leuk. Er wordt spelend gewerkt aan doelen binnen betekenisvolle thema’s. Onze kinderen gaan regelmatig op bezoek bij elkaar. Er wordt veel voorgelezen (ook door oudere kinderen van de basisschool). Thema’s worden waar mogelijk samen geopend, beleefd en afgesloten. Zo leren kinderen spelenderwijs met elkaar omgaan. Uw kind maakt kennis met andere kinderen, speelt en ontwikkelt zich tot een echte competente rebel. Klaar om door te stromen naar de Oscar Romeroschool. Wilt u meer weten of direct inschrijven? Kijk dan even op onze website of bel even.

Gro-up
Mail: info@gro-up.nl
Web: www.gro-up.nl

BSO Mundo

Samen ontdekken

Aansluitend aan ons gebouw zit de BSO Mundo. Uw kind wordt door een pedagogisch medewerkster opgehaald uit de groep en meegenomen naar de BSO. Dit is een plek waar uw kind na schooltijd (fijn) wordt opgevangen en zich lekker kan ontspannen. De BSO is altijd ingericht met een keuken, een atelier, de winkel van Sinkel, Oma’s woonkamer en het theater. Binnen deze ruimtes kunnen de kinderen zich heerlijk uitleven en lekker spelen. Wat een fijne manier om de dag af te sluiten!

BSO Mundo
Tel: 06-53 11 90 69